maandag 8 februari 2010

Gerookte zalmsalade


Dat ik gerookte zalm lekker vind mag blijken uit mijn voorgerechtje wat ik met de kerst maakte.
Bij de AH proefde ik laatst de gerookte zalmsalade en in tegenstelling met die van zalm uit een blikje vond ik deze wel erg smakelijk. Nu kun je deze thuis net zo gemakkelijk maken. Als je lui bent doe je geen moeite en serveer je de zalm op bijvoorbeeld toast (mooi van een volkorenbroodje gemaakt) en daarop de cocktailsaus.
Ingrediënten

- 100 gram gerookte zalm
- 1 klein sjalotje (fijngesnipperd)
- cayennepeper

Bereidingswijze
Doe de fijngesnipperde sjalot in een kom. Voeg de cocktailsaus erbij. Knip met een schaar de gerookte zalm in kleine stukjes en doe ze bij in de kom. Zet alles goed onder elkaar en breng op smaak met wat cayennepeper.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten